Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi ettepanek panustada otselendude asemel hoopiski tihedamasse lühilennugraafikusse Tallinnast Helsingisse tekitas põneva arutelu Eesti lennuühenduse tuleviku üle.
- Estonian Airi raudlind. Foto: Raul Mee
Äripäeva peadirektor
Igor Rõtov kirjutas oma
Facebooki lehel, et kuna Tallinnast on vaid 20 minuti lennutee kaugusel eeskujulike otseühendustega Vantaa lennujaam, võiks Tallinna ja Helsingi lennujaamad hoopiski omavahel koostööd tegema hakata. Ta pakkus välja, et Tallinna ja Helsingi vahel toimuksid praeguse hõreda ühenduse asemel lühilennud iga 30 minuti tagant ja transiitlennu ooteaeg ei kestaks kunagi üle tunni.
Postitus on saanud Facebookis üle 450 meeldimise.
Rõtovi hinnangul saaks Tallinn selle tulemusena päevapealt ladusa lennuühenduse kogu maailmaga, samuti oleks
Finnairil suurem motivatsioon oma suure turunduseelarvega Eestit reklaamida. Eesti pääseks omakorda vaevalisest ja lõputust rahvusliku lennufirma ehitamisest ning saaks kümneid miljoneid eurosid maksuraha mõistlikumal viisil kasutada, kirjutas Rõtov.
Ettepanek vallandas Facebookis arvamustelaviini. Mõned, näiteks investor
Jaak Roosaare ja Igor Gräzin kiitsid Rõtovi idee heaks. Mõni leidis aga, et Finnair ei näe mõtet end Tallinnaga nii tihedalt siduda. Mihkel Vaigla kirjutas, et Finnair ei ole osanud kahjumlike Euroopa lendudega ise midagi mõistlikku teha ning vaevalt nad tahavad nendega nüüd tohutuid masse vaeseid eestlasi vedada. „Päris naiivne arvata, et Finnair oleks huvitatud miski jubeda tihedusega Eesti vahet lendamisest selleks, et eestlasi mõistlikult Euroopasse ja mujale maailma viia. Finnair teenib oma raha pikamaalendudega ja vaeste eestlastega täidetakse lennukis tühje istmeid. See tähendab, et ettevedamine peab olema võimalikult odav,“ märkis Vaigla.
Ka TV3 ajakirjanik Sven Soiver kirjutas, et Finnair ei hakka lühilendude tihedusse panustama, vaid pigem vastupidi. „Euroopa sisesed lennud peavad hakkama teenima kauglendude täitmist ning Euroopast Euroopasse lendamine toob kahjumit - vaata firma teadet investoritele 30. oktoobril,“ kirjutas Soiver.
Estonian Airi endine juhatuse liige
Indrek Randveer leidis, et Rõtovi ideel pole ilmet. „Aga mis keelab Finnairil endal iga tunni järel lennukid käima panna? Vastus - ei ole nõudlust. Kui Eesti suunaks oma energia ainult Soomele oleks
SAS/
AirBaltic/
Lufthansa kohe platsis ja võtaks parimad otseliinid üle. Ja jälle ei jagu iga tund reisijaid Helsingisse,“ kirjutas ta. Randveer lisas, et igal uuel lennufirmal on vaja ellujäämiseks kasvada, kuid kahjuks ei tule see kasv Eestist, kuna siin ei ela piisavalt elanikke ning turistide meelitamine siia on kohutavalt keeruline ja kulukas katsumus.
„Tööd tuleb leida väljaspool Eestit - selle mõttekust kinnitas EA viimase poole aasta positiivne äritulemus kui lennati "teistele". Aga siinsetele äridele ja majandusele on vaja otselende, just selliseid mis väljuvad hommikul ja saabuvad õhtul tagasi. Meil on vaja Eestis baseeruvat lennufirmat! Kapitalil ei ole seejuures tähtsust, oluline, et ta baseeruks siin - siis on tagatud ka mõistlik lennugraafik,“ kirjutas Randveer.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.